Ajuntament de Terrassa

Ruta de l’Esquirol

7 de febrer de 2014

Font de Sant Mateu

Arribem a Premià del Dalt per la C-32 o la N-II, cal resseguir la Riera de Premià en direcció a la muntanya i fer el Sender local SL-C 112. El nostre itinerari és una ruta lleugera de 2 hores per la Serralada Litoral de 5,32 km i un desnivell 220 m. Coincideix en certs trams amb el GR-92, i una variant de l’itinerari ens portaria cap al Turó d’en Baldiri (426 m).

Pujant per la riera de Premià es va a parar per l’asfaltat fins al poblat ibèric de la Cadira del Bisbe (o Turó dels Dos Pins), on s’inicia la nostra ruta amb força pendent. Es continua el camí fins una

bifurcació on hi ha un indicador que cal girar a l’esquerra arribant a la Masia de Cal Bernardó. Passeper la Font de Sant Mateu que trobem a mà dreta, amb una bassa just davant a la que es recull l’aigua que ve d’una mina. Recuperant l’antic camí, hi ha un indicador que ens marca cap a l’esquerra per anar cap a l’ermita de Sant Mateu.

Masia Can Riera

L’ermita és del segle X-XI. En aquella època pertanyia al Priorat de Sant Miquel d
el Fai. És d’origen romànic am
b modificacions posteriors. Es caracteritza per un campanar de cadireta (espadanya) a escaire amb la façana principal, posició molt poc freqüent. Adossada a l’ermita hi ha la casa dels ermitans, on el 1860 hi nasqué mossèn Josep Mas, investigador històric sobre el Maresme.

Ermita de Sant Mateu

Bibliografia:

Webs:

Compartiu!
  • Delicious
  • Google Bookmarks

Etiquetes: , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *