Ajuntament de Terrassa

Ajuntament de Terrassa

Música de pel·lícula

25 de juliol de 2014

egara negra2

Aquesta vegada ens endinsem en el món de la música de les pel·lícules. Per això hem escollit una guia de referència de recent publicació, il·lustrada, de gran format, (27×28 cm), editat en tapa dura i amb un cd d’acompanyament amb una selecció de tretze títols de música de pel·lícules. Fem una ullada a aquesta obra i el tractament a les bandes sonores del gènere negre. L’autor és el pseudònim d’un editor de Londres que ha publicat ja diversos llibres sobre història, cartografia, i música clàssica. Graduat en història a Oxford, es va especialitzar en art religiós, arquitectura i música.


Música de películaMúsica de película : la guía imprescindible para los amantes del cine / Michael Swift
Barcelona : Cúpula, 2013
192 p. : il. col. ; 27 x 28 cm + 1 CD

Primer, destaquem dues de les bandes sonores que trobarem dins del cd, imprescindibles per als amants del gènere d’espionatge i policíac:

Agente 007 contra el Dr. No, tema de James Bond, compost per John Barry e interpretat per Carl Davies i la Real Orquesta Filarmónica de Liverpool. Durada de la composició 3.29 minuts.

El Padrino, tema principal, compost i arreglat per Nino Rota. Durada de la composició 3.08 minuts. També podeu gaudir de les pel·lícules a les nostres biblioteques.

Segon, destaquem les pàgines dedicades al cinema negre i la seva música, anys 40 i 50. Perdición (1944), Forajidos (1946), i La jungla de asfalto (1950) del compositor Miklós Rózsa (1907-1995) de procedència hongaresa.

I tercer, destaquem els següents compositors de bandes sonores de gènere negra. Bernard Herrmann (1911-1975) i la seva trajectòria de col·laboració amb el director Alfred Hitchcock en les obres mestres del cinema negre i les seves bandes sonores. Les més importants Vértigo (1958), Con la muerte en los talones (1959) entre les més rellevants d’aquest gènere.

Ennio Morricone (1928-) i la seva contribució amb la creació de bandes sonores com Los intocables, de Eliot Ness (1987) compositor que ha rebut Òscar honorífic el 2007.

Maurice Jarre (1924-2009) i la seva contribució els anys 80 a la música electrònica amb Único testigo (1985).

Al compositor Nino Rota (1911-1979), i la seva contribució amb la composició de la música de El Padrino (1972) i El Padrino II (1974).Banda sonora El padrino

Michal Lorenc (1955-), de procedència polonesa, per les seves bandes sonores, guanyadores de cinc “Leones de Oro”. Entre d’altres temes de caire policíac citen Cerdos (1992).

Entre els compositors catalans destaquem les pàgines dedicades a Javier Navarrete (1956-), i la seva pel·lícula Una ombra en el jardí (1989).

I acabem amb el compositor Max Richter (1966-). Treballa per a Martin Scorsese a Shutter Island (2011) i és un dels màxims exponents de la música de Vanguarda.

J.K. Rowling “Ah, la música. ¡Una magia que va más allá de todo lo que hacemos aquí!”

Hans Zimmer “La música debe retratar la filosofia anàrquica que el Joker exhibe ante el valor de Batman”

Hola, sóc la Inma Garcia i treballo a la bd6. M’agradaria introduir-vos en el gran món de la novel·la negra i policíaca i s’accepten recomanacions de lectures d’aquest gènere.

Veure totes les meves aportacions.

Compartiu!
  • Delicious
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter

    Etiquetes: , , , ,

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    BCT xarxa

    Biblioteca pública de Terrassa
    Passeig de les lletres, 1
    08221 - Terrassa
    Telf. 937 894 589
    Mail: bctxarxa@terrassa.cat