Ajuntament de Terrassa

La Bauma d’Esplugues (Castellcir, Moianès)

9 d'octubre de 2014

Arribeu a BAUMA1Castellterçol per la carretera C-59 i s’agafa la carretera B1310 fins a Castellcir. S’hi pot arribar per un camí que surt del polígon industrial del Vapor, de la carretera de Castellterçol a Moia, als afores de bauma5Castellterçol. Allà cal agafar la pista que segueix la riera de Fontscalents i sense abandonar els senyals blancs i vermells del GR 177-3, un corriol ens porta a la “Font de l’Àngel”. Després deixeu a la dreta la pista que porta a Can Santjaume i a un pou de gel (si hi voleu fer una ullada, val la pena), travesseu la riera per un pont. Després de 15 minuts deixeu  a l’esquerra la pista que puja per continuar a la dreta, paral.lels a la riera. Passeu més tard les cases del Molí Nou, i suaument, aribeu a la “Bauma d’Esplugues”.

Es tracta d’una Balma troglodítica amb un mas de tres plantes incrustat a l’interior aprofitant les sinuositats de la cova. Consta que va ser habitada fins al 2002. Després d’una  restauració ara acull l’Eco-Museu del Moianès a Castellcir, i se centra en l’aprofitament que ha fet l’home dels recursos naturals del bosc.Per una visita cal fer reserva prèvia al Consorci del Moianès, és visitable dissabte i diumenge de 12 a 14 del migdia. Enfront de la bauma, i per sobre de la riera de Fontscalents, hi ha un bonic pont romànic del segle XI.bauma4bauma3

Seguint uns metres cap amunt pel camí, deixant el GR a la dreta i, a prop de la riera, seguint un petit corriol abans de creuar-la, arribareu en pocs minuts a “Fontscalents”, bonic indret de tres fontetes al bell mig d’una balma, a tocar de la riera, amb una imatge de la Mare de Déu de Fàtima al cingle i tauletes de pícnic per descansar i fer un mos.

Quan vaig fer aquesta excursió s’estava contruint un edifici destinat a ser Eco-museu del Moianès, que ara ja és visitable.

Fotobauma8bauma6

Es pot completar l’excursió visitant la font de Sauva Negra, les coves del Toll, el gorg Negre, el castell de Popa…etc.

bauma7

Bibliografía:

cinglesdeberticuriositats20160210_192939 (2)vallesor

Webs:

Compartiu!
  • Delicious
  • Google Bookmarks

Etiquetes: , , , , , ,

One Response to La Bauma d’Esplugues (Castellcir, Moianès)

1. El Castell de Popa | biTer on 12 de febrer de 2016 at 18:28

[…] Si us quedeu amb ganes de més emocions, també podeu visitar la Bauma d’Esplugues. […]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *