Ajuntament de Terrassa

Des de Tavertet al Puig de la Força

8 de març de 2018

Vista des de dalt del Puig de la Força

Itinerari: d’ 1 h 15’’ de dificultat mitjana.

Arribeu a Tavertet, ubicada a l’altiplà de la Serralada Transversal a tocar del cingle que separa el Collsacabra o Cabrerès de les Guilleries. Un cop a l’aparcament seguiu pel carrer del Mig, val la pena una visita a l’Església romànica de Tavertet en el mateix carrer. Tavertet és un poblet declarat “bé d’interès cultural” per la Generalitat, amb cases del s. XVII i XIX.

Església romànica de Sant Cristòfol de Tavertet

Interior de Sant Cristòfol

Mirador del Castell

Ens porta fins al carrer del Castell des d’on surten molt recorreguts cap al pantà de Sau. La nostra ruta segueix el cingle de la Miradora, en direcció a la Casa Virupa, fins al mirador de Vilanova de Sau. El primer tram del camí és molt freqüentat i fàcil, en l’actualitat és una pista forestal apta per a vehicles fins al Mirador del Castell d’uns 40 minuts a peu; la segona part requeix unsmínims físics i molta precaució. Les indicacions de mig camí estan força esborrades però són visibles si t’esforces. Després es segueix per la pista més dolenta, després d’un tancat. S’arriba a una baixada en una cruïlla en forta baixada.

Es deixa la pista i es baixa per un corriol a l’esquerra, en direcció a l’embassament de Sau. Es segueix una canal fins unes escales força atrotinades. A continuació el camí ressegueix, una zona abalmada, amb fantàstiques vistes. Tram més espectacular i una mica perillós, durant el recorregut hi ha senyalitzacions que recomanen precaució; estar en forma, bon calçat i no acostar-se massa a la cinglera. S’arriba fins el Coll que separa la carena del Castell del puig de la Força. Per una antiga graonada es baixa amb compte fins al coll. Un rètol ens indica el Coll. Muntanya de 739 metres que s’alça sobre l’embassament de Sau on descansen les restes romàniques del castell Cornil del que queda la fossa. Ofereix una vista panoràmiques sobre el Sot de Balà, el  Salt del Noguer o de Tirabous, el Morro de l’Abeia, l’embassament i la vall de Sau. Deixem a la dreta les runes del Castell, i un corriol puja fins al turó. Hi ha petits graons que ajuden a fer el cim. Hi ha un recorregut equipat amb cadena a l’esquerra, pels més agossarats, per la dreta es puja sense ensurts. Assolim el Puig de la Força en (1 h 20’).

Per aquesta zona també tenim el “Salt del Molí Bernat”,“Salt de Tirabous”, “l’Avenc o Cua de Cavalls”, la “Balma de les Piques”, etc.

Bibliografia:

Webs:

Compartiu!
  • Delicious
  • Google Bookmarks

Etiquetes: , , , , , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *