Ajuntament de Terrassa

Bufadors de Beví (Serra de Bufadors)

18 de març de 2015
Per

escampem2-1Entre Osona i el Ripollès, tenim el poble de Santa Maria de Besora que està a la subcomarca del Bisaura on situem la Vall de Ges, Oris i Bisaura. Ens dirigim al curiós indret a la Serra de Bufadors, on hi ha forats per on surt aire (d’aquí el seu nom), excursió altament recomanable per fer a l’estiu.

DSC_1367Com arribar-hi:

DSC_1344Per arribar al punt de sortida farem l’aproximació en cotxe: agafarem la carretera C17 en direcció a Puigcerdà i entrarem al poble de Sant Quirze de Besora per la cruïlla dels semàfors. Hem de passar per sobre el pont del riu Ter i al final del pont, enfilar a l’esquerra per la carrDSC_1347etera BV5227. Travessarem la via del tren i seguirem durant uns 7 kms., fins arribar a Santa Maria de Besora. Des de Santa Maria de Besora prenem la pista que va a Ripoll per Llaers. A 2,5 km, just després d’un revolt a la dreta, trobem una pista que marxa a l’esquerra i que va a la pista de Beví als bufadors i Sant Moí.

Temps: Fins al trencant de Beví s’hi pot arribar en cotxe. Des d’aquí fins als bufadors a peu hi ha 1,45’.DSC_1385

2014-10-26 13.02.30Sortim des del Coll de Beví a 910 m d’altitud, punt divisori entre Osona i el Ripollès (a uns 5 km de Santa Maria de Besora). Des d’aquí cal baixar una mica per la pista en direcció a Santa María, girant a pocs metres cap a la pista del Beví en sentit nord-oest  seguint la cara assolejada de la Serra de Bufadors. Rètols indicatius vers el mas Veí i a Sant Moí. Cal prosseguir planejant per aquesta pista, entre camps i pastures, per la part sud de la serra dels Bufadors. Durant els últims metres la pujada s’accentua i es passa a frec de la serra. A l’arribar a un petit collet (50’ aproximadament), cal deixar la pista que baixa a la Farga de Bebié per l’ermita de Sant Moí (potser l’itinerari més utilitzat) per girar cap a la dreta, primerament a través d’una zona esclarissada i pedregosa, i entrar a una zona més obaga de boscos de faig i boixos. Uns 2014-10-26 13.09.50metres més endavant gireu per un corriol a la dreta, després de superar un petit marge on una arrel us ajudarà a fer el pas.bufador1

Al cap d’uns quants metres, l’aire es torna més fresc perquè estem arribant a les rodalies del primer bufador; situat a l’esquerra del camí al costat d’un pi. Aquesta zona té un aire màgic amb grans blocs de roca coberts de molsa.bufador2

A partir d’aquí cal prosseguir en direcció sud per un petit camí principal, envoltat de parets per tots dos costats, on diversos viaranys a banda i banda porten als bufadors i avencs.

Per retornar al punt d’inici de la ruta, cal reculDSC_1476ar pel mateix camí o continuar fins al cim del turó de Bufadors, i a través d’aquest arribar al coll de Beví. La segona opció té més dificultat.

Si la ruta se’ns fa curta podem passar de retorn pel Castell de Montesquieu, una altra visita imprescindible.

BIBLIOGRAFÍA

• Google Bookmarks

Etiquetes: , , , , , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *