Ajuntament de Terrassa

escampem2-1

foradades

Les Foradades

Excursió per la Serra de les Pedritxes entre els vessants de la Riera de Gaià i dfontmatadeperae les Arenes, una visió del massís sud de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac. Arribem a les sorprenents “Foradades”, engorjat de la Riera de Can Roure. Recorregut d’una hora aprox., dues  entre anada i tornada.

El punt d’inici és al costat de l’Església de Sant Joan (Can Roure) on hi ha el cementiri de Matadepera, al km 4,5 de la BV-1221 de Terrassa a Talamanca. A cent metres trobem la Bassa i la Font de Can Roure.

El camí ample està barrat per un cadenat, giravoltem a la dreta resseguint un camí per damunt de la font, passem per unes frondoses alzines. Trenquem a l’esquerra, ascendint pel marge, tot seguint el camí més marcat. En uns minuts trobem un camí més planer i el prenem a l’esquerra, ascendim suaument.

Passem pel “Collet de Sant Joan” (585 m) 4 min. després, giravoltem a la dreta. Anirem ascendint per l’arbreda i serpentejant pel llDSC_0469om de la carena.DSC_0480

En 6 min. passem pel “Collet de l’Ós” (619 m). El camí planeja, després hi ha bosc i a continuació un pedregar. Continuem carenejant. El camí davalla en ziga-zaga entre l’arbreda i petits trams rocallosos, per tornar a ascendir a continuació.

En 8 min. estem al “Turó de l’Ós” (675 m), des d’on podem veure la Mola i tot el massís a la dreta. El camí baixa un xic, algú altre tram 20160417_160051pedregós, fins arribar al “Collet de l’Àliga” (657 m). Continuestllorençefectem recte.

En 2 min. arribem al “Turó de l’Àliga”, des d’on tenim una bona panoràmica en totes direccions.

En 9 min. tenim un tram rocallós, que enfilem cap amunt. Flanquegem cap a l’esquerra.

En 7 min. som en un collet i cruïlla. Trenquem a la dreta, ascendint un mapaforadadesxic. Anem pujant graonades rocalloses

En 3 min. som al “Turó de les Pedritxes” (788 m). Damunt de la urbanització a sota de la cinglera, punt més alt de la serra. Des d’aquest turó, el camí va fent giragonses en un suau descens.

En 5 min. “La Moleta” (770 m), amb una gran balconada. El camí segueix a l’esquerra, després s’endinsa al bosc.

En 6 min. arribem al “Collet de les Foradades”; cruïlla de camins amb un gran dipòsit davant nostre. El camí de l’esquerra porta a les “Foradades”, el de la dreta porta a “Les Pedritxes” i seguint recte anem al “Coll de la Riba”. El camí cap a les “Foradades” ens porta a un gran bloc de pedra i alzines. Petit cingle ple de coves i petites galeries. Base de molts cursets d’escalada i espeleologia. S’hi pot accedir a través del carrer de la Dauradella a l’urbanització de les Pedritxes.

Bibliografía:

encantstllorenç

Webs:

Compartiu!
  • Delicious
  • Google Bookmarks

Etiquetes: , , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *