Ajuntament de Terrassa

Turó de les Onze Hores

7 de juny de 2017
Per

Recorregut per la Vall de Tenes i els Cingles de Bertí. Itinerari de baixa dificultat, una mica complicat pels múltiples corriols per triar,  amb 368 m de desnivell. Temps: 2 h. 15’, recorregut de 10, 5 km.

El Turó de les Onze Hores és un dels punts culminants dels cingles de Bertí: part de la Serralada Prelitoral Catalana. També anomenat “Castell d’en Bes”, és un turó de 666,2 m entre Bigues i Riells (Valles Oriental) i Sant Quirze Safaja (Moianès). Es troba a l’esquerra del torrent de Llòbrega i del torrent del Traver, al sud-est i davant del Sot de l’Ullar i a migdia del Salt de Llòbrega i del Gorg de les Donzelles[1]. Segons sembla és hàbitat de l’àliga cuabarrada.

Podem accedir a Bigues i Riells per la C-17 fins a l’Atmella del Vallès, després per la BP 1432 i desviament cap a Bigues i Riells per la BV1483 fins a Riells del Fai.

Sant Pere de Bertí

S’aixeca al nord de la població de Riells del Fai, a 300 m d’altitud, pugeu per l’anomenat carrer de Can Quintanes, amb certa inclinació. Deixeu després a mà dreta, la pista poliesportiva, s’arriba a una triple bifurcació: hem de seguir pel camí del mig, el de més pendent que s’anomena carrer Serrat d’en Guerri. Més amunt, deixem a la dreta del carrer dels Pins i, en el punt on el carrer arriba a un petit cim i baixa, que ens fa arribar a la pista de Can Quintanes amb marques verdes. Voregem una tanca, girem una mica a l’esquerra i continuem recte amunt per la serra de Can Tabola. Passem a tocar d’una petita antena de telecomunicacions i tot seguit arribem a una cruïlla de camins. Agafeu el de la dreta, en direcció al Grau del Traver on observem un conglomerat a sobre nostre de color vemellós. Anem flanquejant el vessant sud del turó, amb vistes a la vall de Can Quintanes i el poble de Sant Feliu de Codines i el Farell. A cap d’una hora arribem a una altra cruïlla; entronquem amb un camí pedregós que puja fent ziga-zagues, al cap d’unes quantes corbes a l’esquerra trobem el corriol que va a la cova de la Guilla amb senyals violetes. En arribar al cim veiem un camí que ve de Sant Pere de Bertí. Cal seguir a l’esquerra.

Continuem pujant fins enllaçar amb la pista que ve de Can Mestret. A la dreta ens queda la casa de Can Mestret, seguim per l’esquerra per la pista que voreja les feixes damunt la cinglera. La pista continúa descendent. Després de pujar una mica, seguim baixant lleugerament cap el Turó de les Onze Hores. La pista acaba en una petita esplanada al costat mateix de la cinglera; seguim per un corriol planer i quan som sota el turó, ens desviem per un pujador fins al cim. Des del Turó es veu una panoràmica en totes direccions, i sobretot a Riells del Fai, a sota nostre [2].

Tornem al corriol principal i tornem pel mateix camí que hem vingut.

[1] “Turó de les Onze Hores”. Dins: Viquipèdia l’enciclopèdia lliure. [en línia: 2017].[consulta 06/06/2017] disponible a: <https://ca.wikipedia.org/wiki/Tur%C3%B3_de_les_Onze_Hores>

[2] Ajuntament de Bigues i Riells. “Descobrir: Itineraris: Itineraris a peu. Turó de les Onze Hores”. Dins: Itineraris matinals per la Vall de Tenes i el Cingles del Bertí. Fitxa 13. [en línia: 2017].[consulta 06/06/2017] disponible a: <https://www.biguesiriells.cat/data/Itineraris/0912081025_turo.pdf>

Bibliografia:

Webs:

Compartiu!
  • Delicious
  • Google Bookmarks

Etiquetes: , , , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *