La Sala Europa del Vapor Universitari de Terrassa va acollir dilluns, 19 de febrer, una sessió de presentació de resultats de dos projectes estratègics de la ciutat: identitat, competitivitat i projecció exterior, i internacionalització. Hi van participar el tinent d’alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat de l’Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado; la cap de l’oficina d’Europa i Estratègia Internacional de la Diputació de Barcelona, Kontxi Odriozola; el cap del servei de Relacions Europees i Internacionals i Projecció de la Ciutat de Terrassa, Joan Chicón, i el director de Future Places, Juan Carlos Belloso, consultor expert en branding i internacionalització.

Chicón, Aguado, Odriozola i Belloso

La identitat de Terrassa, després de més d’un any de feina implicant diferents actors de la ciutat, passa per tots aquells actius i valors que la defineixen, però també per les mancances detectades pel que fa a la seva imatge i percepció. Una idea central dels projectes és la de Terrassa, esperit creatiu, concepte que, segons Belloso, “ens explica i ajuda a entendre el nostre passat com a ciutat, però també com som, com afrontem els reptes, com fem les coses i com encarem el futur”. Es tracta, doncs, de aportar contingut a reflexió al voltant del posicionament i la projecció exterior de Terrassa. Les dues estratègies formen part de l’actual pla de mandat municipal, amb l’objectiu de facilitar l’atracció de coneixement i recursos cap a la ciutat i exercir influència en processos territorials i ciutadans. I tot, tenint en compte les estratègies globals i estatals, amb accions com la Nova Agenda Urbana o els Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS). La construcció i projecció exterior d’una identitat i un pla d’internacionalització han d’ajudar a la ciutat a competir i col·laborar en un entorn global, fent-la més atractiva i rellevant en les seves actuacions internacionals, a més de posar en valor i visualitzar els seus principals actius i avantatges.

En l’acte de presentació, al que van assistir més de 60 persones representants de diferents entitats terrassenques, es va fer èmfasi, precisament, en el factor de la participació per part dels agents de la ciutat, el que ha permès mesos de treballs d’elaboració conjunta que s’han traduït en els dos plans estratègics. Ara, aquests plans caldrà implementar-los amb una visió local transversal.

 


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *