Terrassa va ser designada com a Ciutat Creativa per la UNESCO, en la secció Cinema, el passat mes d’octubre. Aquest organisme internacional reconeixia, així, el compromís de la ciutat de col·locar la creativitat en el centre de les seves estratègies. Un dels objectius del pla estratègic de Terrassa City of Film per aquest 2018 és el d’enfortir relacions amb altres ciutats creatives i aprendre de les seves experiències. Així, el passat mes de març representants de la Taula Local de l’Audiovisual de Terrassa van visitar la localitat britànica de Bradford, la primera que va rebre la designació com a Ciutat Creativa en la secció Cinema. L’equip de la Bradford City of Film, sota la direcció de Steve Abbot i David Wilson, va acollir la delegació terrassenca, en una trobada que va representar una oportunitat única per descobrir una àmplia gamma de bones pràctiques i èxits reeixits basats en la consciència social i visions creatives per al desenvolupament de la indústria cinematogràfica.

Les dues ciutats creatives comparteixen objectius similars: ambdues tenen com a objectiu fomentar la sostenibilitat urbana a través del camp creatiu del cinema, així com conservar el talent jove i potenciar la marca internacional de la ciutat en un context de competitivitat i oportunitats. En conseqüència, l’aprenentatge de la manera en què Bradford té èxit en diversos d’aquests aspectes en els darrers anys va ser una font d’inspiració per a Terrassa.

Terrassa i Bradford comparteixen un passat industrial tèxtil, així com l’accés a espais  singulars per dur-hi a terme rodatges. La trobada va ser una primera presa de contacte per intentar establir futures accions entre les dues ciutats i els representants terrassencs van tornar amb algunes idees a desenvolupar.

Enllaços:

Notícia al web de la UNESCO

Bradford City of Film

Terrassa City of Film

Parc Audiovisual de Catalunya / Foto: Cultura21


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *