Terrassa va presentar al darrer Congrés Internacional de Ciutats per a la Mobilitat el sistema Mobileye Shield d’assistència a la conducció d’autobusos urbans. El Congrés es va celebrar a Stuttgart amb dos dies de networking, intercanvi d’experiències i discussions. El Congrés d’aquest any, el novè, va tenir lloc sota el lema “Nova mobilitat i transformació de les nostres ciutats” i va reunir 350 participants de 34 països que abasten diversos sectors i àrees temàtiques com el govern local i regional, empreses de nova creació, grans empreses, societat civil, planificació urbana, transport, seguretat per a vianants i ciclistes, entre d’altres. El 10è Cities for Mobility tindrà lloc el 2020, i la data exacta serà anunciada a la tardor de 2019.

FOTO: CitiesforMobiliy.net

L’esdeveniment d’aquest any, que s’organitza en col·laboració amb la xarxa Eurocities, va explorar les tendències de la mobilitat i la seva influència en la creació d’espais habitables urbans a les ciutats, abordant especialment la importància dels experiments de mobilitat amb intervencions visibles en benefici dels ciutadans, així com un acurat disseny i ús de l’espai públic que prioritza els modes de transport sostenibles. Altres temes tractats van ser nous conceptes per al desenvolupament de serveis de transport públic (per exemple, la mobilitat a la carta), mesures innovadores per a la logística de la ciutat i l’expansió de models de transport compartit. El congrés va incloure una barreja dinàmica i interactiva de presentacions d’experts, taules rodones, presentacions de pòsters, tallers i visites de camp dissenyades per mostrar les bones pràctiques internacionals en mobilitat sostenible i participar als participants en una discussió activa sobre diversos temes rellevants.
Els participants van gaudir d’un programa marc especial ofert per la ciutat de Stuttgart en cooperació amb la companyia de transport públic (SSB), que celebra aquest any el seu 150 aniversari. El trasllat a l’esdeveniment nocturn al museu del tramvia va ser organitzat amb un tramvia històric i autobusos híbrids. Una exposició de mobilitat i una barreja acuradament seleccionada de visites interessants a Stuttgart van completar el programa. Un viatge multimodal de transport públic, una visita d’innovadors pilots logístics-ciutat, una ciutat-tour amb bicicletes elèctriques i un recorregut per l’escala típica “Stäffele” de Stuttgart van ser part de les activitats que van tenir lloc fora.

MÉS INFORMACIÓ SOBRE EL CONGRÉS: PRESENTACIONS I IMATGES (WEB)

Per part de Terrassa, es va presentar el sistema Mobileye Shield. Fa gairebé un any que vuit autobusos urbans de TMESA van incorporar el sistema avançat d’assistència a la conducció “Mobileye Shield +”, que permet alertar la persona conductora del risc de col·lisió amb altres vehicles o d’atropellament de vianants i ciclistes. Per aquest motiu, Terrassa va ser seleccionada com a exemple de transport públic innovador a la trobada d’Stuttgart.  El sistema preventiu de conducció que s’aplica a Terrassa es basa en un conjunt de sensors de visió col·locats a l’exterior el vehicle, que identifiquen els principals factors de risc d’accident i que poden passar desapercebuts per la persona conductora. En cas de risc d’impacte, es genera un avís acústic i visual per generar un avís i permetre a la persona conductora actuar en conseqüència. Aquest sistema és especialment útil per evitar els riscos produïts als angles cecs del vehicle i a les situacions d’angles sense visió directa, com és el cas dels girs més pronunciats que fan els autobusos. A més, el sistema recull de manera constant totes les alertes geolocalitzades que es generen, amb la qual cosa es pot crear un mapa de risc de sinistralitat a la ciutat que permet dissenyar actuacions preventives. En aquests 12 mesos de funcionament, el sistema ha generat més de 28.000 alertes, que han evitat qualsevol risc d’accident. S’han detectat alertes laterals activades pels angles cecs que té la persona conductora a l’hora de circular, en punts que es concentren en les zones que tenen voreres estretes on l’autobús ha de fer un gir pronunciat. És el que passa, per exemple, a la plaça del Doctor Robert amb el carrer de Sant Antoni i també al carrer del Nord, a la rotonda de l’Estació del Nord.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *