Foto de família dels participants / Foto: EUROCITIES

Terrassa, en representació del seu Sistema Urbà, va participar del 17 al 19 d’octubre a Grenoble, França, a la reunió del Fòrum de Desenvolupament Econòmic (EDF) de la xarxa EUROCITIES. En aquesta reunió Terrassa va assumir la vicepresidència del grup de treball (WG) de City Branding i Relacions Econòmiques i Internacionals, compartit amb Gènova i Gant. Barcelona es va fer càrrec de la presidència d’aquest WG.

L’objectiu principal de la reunió de l’EDF, organitzada per Grenoble Alpes Métropole, va ser debatre sobre com les ciutats treballen en polítiques i estratègies internacionals i com actuen sobre la internacionalització a nivell local.

Les societats urbanes estan avui a l’avantguarda per afrontar reptes globals que tenen forts impactes sobre les economies locals. El procés d’internacionalització està canviant estratègies de desenvolupament local que han de fer front a noves apostes (digitalització, competència econòmica, migrants, seguretat, canvi climàtic) i buscar noves oportunitats (mercats, inversions, associacions científiques) i solucions.

El representant de Terrassa amb altres participants / Foto: EUROCITIES

Els marcs europeus i nacionals donen ara a les ciutats capacitats més grans per actuar a nivell internacional (ODS, projectes europeus …), especialment com a suport per als grups d’interès locals, però també per desenvolupar els seus propis. En aquest context, alguns d’ells han adoptat estratègies internacionals explícites i d’altres no. Durant la reunió, les ciutats participants van poder gaudir de xerrades i de diferents debats entre ciutats sobre la internacionalització i l’atracció econòmica. Un dels panells va ser un diàleg entre ciutats que compartien les seves estratègies. A la taula rodona els participants van ser Viena, Nantes, Barcelona, ​​Helsinki i Terrassa. El cap del servei de Relacions Europees i Internacionals, Joan Chicón, va explicar les recents estratègies a Terrassa sobre internacionalització i identitat competitiva.

El discurs principal a la reunió del WG va ser impartit pel professor associat de la  Copenhagen Business School Sebastian Zenker. Zenker va explicar que el màrqueting o la marca de ciutat “sovint es confon amb la venda de llocs, centrant-se en els aspectes promocionals del màrqueting sense tenir en compte l’objectiu central”. Aquest objectiu ha de ser “maximitzar el funcionament social i econòmic eficient de la zona en qüestió, d’acord amb objectius més amplis que s’hagin establert”.

Helsinki assumeix la nova vicepresidència del Fòrum / Foto: hel.fi

Nova presidència

La ciutat de Nantes es farà càrrec de la presidència de l’EDF després del període de dos anys de la de Viena. Al mateix temps, Hèlsinki s’iniciarà com a vicepresidenta i esdevindrà presidenta el 2020. EUROCITIES és la xarxa de ciutats i lobby més important d’Europa, amb 135 ciutats. El Sistema Urbà de Terrassa aplega els municipis de Castellbisbal, Matadepera, Rellinars, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Sant Llorenç Savall, Sant Quirze del Vallès, Terrassa, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls, que sumen uns 400.000 habitants. 


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *