Òrgans de participació

Un dels principals objectius del Pla Estratègic de Participació Ciutadana és actualitzar i adaptar els mecanismes de participació existents per fer possible la implementació d’elements de millora. L’esborrany del reglament ha recollit les actualitzacions dels òrgans existents i n’ha formulat de nous amb l’objectiu de fer possible una major implicació de la ciutadania, ja sigui a títol individual o de manera associada.

El títol III del text de l’esborrany recull la redimensió dels actuals consells de participació, tot obrint-los a una diversitat més gran d’actors i dotant-los de major funcionalitat, dinamisme i visibilitat.

L’esborrany proposa la creació de dos nous òrgans de participació: el Consell de Ciutat i el Consell d’Infants.

Consulta el títol III del nou articulat.

L’Ajuntament de Terrassa es reserva el dret d’ocultar/eliminar aquells comentaris i / o aportacions que puguin ferir la sensibilitat de qualsevol col·lectiu o que freguin l’insult o el descrèdit, o que puguin ser reprobables des del punt de vista del manteniment de les més mínimes normes de convivència i educació.

4 thoughts on “Òrgans de participació

  1. Los partidos políticos tienen sus órganos de participación en el ayuntamiento, por eso propongo que los órganos de participación como: Consells de Districte, Consells Sectorials, Consell de Ciutat, Audiències Públiques, Consell d’Infants, los partidos políticos no tengan representación.

  2. Como representante de una AVV de la periferia de Terrassa y dado que la situación y la problemática de estos barrios es algo diferente que la de las AVVs del núcleo urbano, solicito que se tenga presente en el nuevo RPC el hecho diferencial de dichos barrios para crear un nuevo distrito que reúna a estos, y así puedan participar unidos y de una forma más coherente y correcta en función de su realidad territorial con respecto a los demás barrios de Terrassa.

  3. EN PARTICIPACIÓ CIUTADANA: DONEM EL PODER AL POBLE
    CUP-Terrassa, davant l’imminent aprovació del nou reglament de participació ciutadana per part del consistori terrassenc, volem expressar els principis en els que creiem s’ha de basar la participació democràtica de la ciutadania, i, per raó dels quals, ens pronunciem en contra de la versió clientelista del món associatiu i empresarial i, per tant, faltada de representativitat popular
    En parlar de participació ciutadana hem de tenir presents els següents principis essencials del poder popular:
    – La participació ha d’estar garantida a tothom: persones físiques, jurídiques, entitats, organitzacions ciutadanes (tant permanents com efímeres) que estiguin inscrites o registrades o el seu àmbit d’actuació sigui a Terrassa.
    – L’Ajuntament ha de garantir l’accés a tota la informació. Això vol dir que, a més de facilitar la informació en sí, s’ha de garantir la formació necessària per al poble per a que rebi aquesta informació coneixent-ne el seu contingut , facilitant així la presa de decisions. L’accessibilitat a la informació ha de ser fàcil i ha d’estar ben estructurada.
    – La redacció de qualsevol document referent a la participació ciutadana ha de ser clara i entenedora, i no amagar-se darrera referències constants al dret administratiu.
    – Volem que l’exercici de la democràcia sigui directe i vinculant. Volem donar al poble una cosa tan senzilla com el dret a la veu i al vot; i a prendre decisions vinculants de tot ordre: polítiques, urbanístiques, culturals, energètiques, de gestió de la municipalitat, etc…i, sobre tot, econòmiques; la participació del poble en les decisions que requereixen els pressupostos municipals marcarien les línies d’actuació del poder real del poble. Cal fer ús de la consulta vinculant de manera habitual a diferents nivells territorials (ciutat, barri…).
    – Principi d’igualtat democràtica. Totes hem d’estar representades o, com a mínim, hem de tenir la opció de ser escoltades i la nostra opció respectada i considerada com a vinculant en les decisions de la municipalitat. Les entitats per se no sempre són representatives de les opinions de tots els seus socis. Cal que aquests ho manifestin de forma expressa per valorar la representativitat de cada entitat i en cada tema. Els vots dels integrants d’una entitat tenen el mateix valor que el de la resta de la ciutadania i han de poder delegar la seva representativitat de la mateixa manera que la resta de la ciutadania, DE FORMA EXPRESSA I PER A CADA TEMA.
    -Creiem en un consistori de gestió. El Ple de l’Ajuntament s’ha de convertir en un òrgan de gestió de la voluntat popular. L’Ajuntament gestiona, el poble decideix.
    La nostra negativa a acceptar el Reglament de Participació Ciutadana es clara, ja que no inclou, ni de lluny, cap referència al poder del poble, ni, evidentment, a cap dels principis bàsics esmentats en aquest document. Analitzant el Reglament de Participació Ciutadana presentat per l’Ajuntament de Terrassa, hem trobat que és bàsicament clientelista i que crea uns òrgans i processos pretesament democràtics que en realitat no deixen de ser un bany de populisme fals per poder presumir de ser propers a la ciutadania. La realitat és que cap d’aquests òrgans i processos asseguren que l’expressió de les idees sigui vinculant, deixant la última decisió al consistori i relegant el poder popular a una mera eina consultiva.
    Aquest reglament afavoreix la teledirecció de la participació per part del govern municipal i el favoritisme i clientelisme de determinades entitats col•laboradores amb el govern de torn.
    – DEFENSEM POLÍTIQUES PARTICIPATIVES REALS, DEL POBLE I PEL POBLE.
    – PER UNA PARTICIPACIÓ REAL.
    – PERQUÉ TOTES LES ENTITATS I ELS CIUTADANS SOM VÀLIDS: DONEM EL PODER AL POBLE.

    ESBÓS D’ACCIONS A FER PER A IMPLANTAR UNA PARTICIPACIÓ POPULAR
    – Elaborar un pla director on representants zonals (barri/districte/…) aportin la voluntat popular a l’òrgan de govern.
    – Començar unes dinàmiques de treball que, dirigides des del consistori, aportin informació i formació a les persones sobre els temes a tractar i decidir, i que reculli les decisions vinculants.
    – Establir una xarxa estructural de representació amb representants/regidors de zona.
    – Acabar amb clientelismes i obrir les portes de l’Ajuntament als seus únics propietaris: el poble.

  4. Si en el nou reglament s’admet, com algunes entitats estan reclamant, que els consellers de districte siguin escollits per votació popular, per millorar i motivar als veïns pel que fa a la participació ciutadana, seria molt convenient que també es pogués escollir de la mateixa manera i en la mateixa jornada a la persona que representaria a la figura del la Sindicatura Municipal de Greuges.
    No només això, sinó que seria també necessari dotar l’entitat dels recursos necessaris per complir les seves funcions en condicions dignes, així com la vinculació per part de l’Ajuntament amb les seves resolucions i facilitar informació sobre aquestes i els temes que s’aborden en defensa dels interessos i preocupacions dels veïns de Terrassa. L’Ajuntament ja disposa de mitjans de comunicació com per cedir espai fix a la informació de la Sindicatura, ràdio, TV i Visquem Terrassa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *