L’”Oh sí!” marxa de vacances


LogoOhSi “Oh sí!”10561767_749367495128038_2057413035809325542_n[1] (1) és el projecte d’activitats d’oci saludable que porta a terme l’Ajuntament de Terrassa amb el suport del PNSD (Plan Nacional Sobre Drogas).

La setmana passada es van realitzar les darreres activitats de la programació d’estiu adreçades a la gent jove vinculada al DJ – Districte Jove del Servei de Joventut: les sortides de Rodes Petites i a la platja, el Dancing Day i el Teatre Participatiu.

10307179_10204268992386387_6834009890372197128_n[1]Ara, a descansar fins el setembre! Bon estiu a tothom!

ESTIU I SALUT

ESTIU I SALUTvacances

A l’estiu augmenten les temperatures i gaudim de les vacances, ens relaxem i canviem els nostres hàbits. Aquest canvi, juntament amb la possibilitat de desplaçar-nos un temps fora del nostre domicili habitual o fer algun viatge a destinacions llunyanes, obliga a prendre una sèrie de mesures per evitar els problemes de salut amb més incidència en el període estival. Exposarem alguns consells pràctics per mantenir un bon estat de salut a l’estiu

EVITAR PROBLEMES CAUSATS PER LA CALOR

estiu-fresc.gene

Les temperatures extremadament altes i mantingudes (onada de calor) produeixen pèrdua de líquids i de sals minerals, podent provocar deshidratació i esgotament. Aquestes situacions són especialment greus en nadons i en gent gran, en persones discapacitades o que pateixen malalties cròniques

Per protegir la salut en cas d’onada de calor:

-al carrer busqueu l’ombra, eviteu sortir al migdia i limiteu l’activitat física intensa en les hores de més calor

-manteniu la casa fresca, abaixant persianes de dia i obrint finestres de nit, refresqueu l’ambient amb ventiladors o aire condicionat

-i beveu força aigua i sucs de fruita, preneu dutxes fresques sovint

 LA PROTECCIÓ SOLAR

Cal que ens protegim amb crema fotoprotectora adequada al nostre tipus de pell (índex 15 o superior) i fem servir gorra o barret i ulleres de sol. Aquesta protecció és especialment important en nens i joves. No oblidem el protector labial !  

 A LA PLATJA

Eviteu estar llargues estones al sol, sobretot entre les 12 del migdia i les quatre de la tarda. Poseu-vos sempre crema protectora una estona abans, encara que el cel estigui ennuvolat, i renoveu l’aplicació periòdicament, cada cop que us banyeu o sueu molt. És convenient que els nens portin gorra i samarreta

Eviteu les picades de meduses !

-no us banyeu si hi ha meduses, seguiu els consells dels equips de salvament i fixeu-vos bé en les banderes que indiquen l’estat de la mar

-vigileu allà on trenquen les ones, és on s’acumulen les meduses

-no toqueu mai cap medusa, encara que sembli morta

-la crema solar, les samarretes o banyadors llargs i les ulleres de nataciĂł sĂłn mesures de protecciĂł

Si us pica una medusa cal actuar ràpidament: sortir de l’aigua, no fregar ni rascar la zona de la picada, intentar treure les restes de tentacles amb pinces o guants i rentar la ferida amb aigua salada. És útil posar gel dins una bossa de plàstic i col·locar-la sobre la ferida durant 10 minuts

Les persones que han sofert una picada de medusa queden sensibilitzades, una segona picada pot provocar una reacció més greu

A LA PISCINApiscina-vallparadis

Els accidents infantils a les piscines sĂłn freqĂĽents i es poden evitar seguint algunes recomanacions:

-ensenyar a nedar als nens el més aviat possible

-no deixar els nens ni un moment sols quan estiguin banyant-se o entorn de la piscina -fer respectar un mínim de dues hores per banyar-se, després de menjar

També convé estar atents als senyals de seguretat de la piscina (fondària, ús de trampolins i tobogans) i evitar que es tirin de cap en llocs no adequats, que juguin a tirar-se empentes o a enfonsar-se

Cal assegurar-se que els nens que no saben nedar duguin posat un dispositiu adequat a la seva edat (bombolleta, armilla)

A més, en el cas de piscines de cases particulars, l’ús de tanques protectores al voltant pot evitar l’accés dels nens i les caigudes accidentals

MĂ©s informaciĂł:

  I ELS ALIMENTS

fruitaEl fet de menjar més sovint a l’aire lliure i el temps transcorregut entre que preparem el menjar i el consumim, juntament amb les altes temperatures, poden afavorir el creixement microbià i causar una toxiinfecció alimentària. Per reduir riscos:

-recordeu rentar-vos bé les mans abans de manipular els aliments

-renteu bé els vegetals crus i renteu o peleu la fruita

-el menjar cru i el cuit s’ha de posar ràpidament a la nevera i conservar-lo en fred fins al darrer moment, especialment les postres làctiques i els aliments fets a base d’ou (salses, cremes, flams)

-el marisc de closca s’ha de consumir preferentment bullit -no barregeu la carn crua amb la cuita i feu servir estris diferents

-si compreu gelats observeu que estiguin ben congelats, rebutgeu-los si no tenen la textura adequada

-i si aneu de pícnic, conserveu els aliments que requereixin fred en neveres amb bosses refrigerants o glaçons protegits perquè no regalimin aigua, ompliu la nevera al darrer moment amb aliments prèviament refrigerats i no l’obriu si no és necessari, deixeu-la a l’ombra i recordeu que un cop els glaçons s’han fos l’aliment deixa de ser segur

-no augmenteu el consum d’alcohol, és recomanable beure aigua fresca -i no confondre aigua neta amb aigua potable, si beveu d’una font assegureu-vos que l’aigua és potable

 

SI VIATGES A DESTINACIONS LLUNYANES…   PREPARA’T

La gent cada cop viatja mĂ©s i a destins mĂ©s exòtics….