Inici d’implantació del sistema de reg intel·ligent dins Smart City Terrassa

REg_1
Dins dels àmbits d’actuació del Pla director Smart City Terrassa es troben la gestió del reg i el projecte Sentilo Terrassa.
Al Parc de Sant Jordi i a la zona verda de la Plaça Freixa i Argemí, just a l’entrada est del Parc, s’ha implantat un nou sistema intel·ligent de gestió del reg.
Es tracta d’un sistema que de forma autònoma, centralitzada i remota, tenint en compte el context del temps atmosfèric i el consum d’aigua, permet gestionar la programació del reg que necessiten els diferents sectors de ambdues zones verdes i les possibles ampliacions a la resta de zones de la ciutat.
REg_2La solució s’articula a tres nivells:
• Equipament físic: controladors de reg subministrats per l’empresa SAMCLA (www.samcla.es), que disposen d’una interfície que els fan reprogramables remotament, sensor de pluja connectat amb els controladors de reg, cabalímetres a les escomeses d’aigua connectats a la plataforma Sentilo Terrassa, etc.
• Plataforma Sentilo Terrassa: preparada per rebre i publicar la informació dels sensors i enviar les ordres a l’equipament de reg.
• Aplicació de gestió de reg multi-parc: desenvolupada per OPENTRENDS (www.opentrends.es) que es subscriu a les dades dels sensors publicats a Sentilo Terrassa i que també mitjançant aquesta plataforma envia els canvis de programació, els regs puntuals, o qualsevol altra ordre a l’equipament de reg.
El nou sistema de reg intel·ligent ens permet disposar d’una informació acurada del consum d’aigua, ajustant-lo a les necessitats de cadascuna de les zones de reg.
En línia amb els objectius de la plataforma Sentilo Terrassa, el nou sistema permetrà la integració d’equipament de reg d’altres fabricants que integrin el seu producte amb Sentilo Terrassa.
Tota la informació del sistema es publica a Sentilo Terrassa i serà internament utilitzada per altres Serveis, com per exemple el control de la despesa i facturació d’aigua, i també s’obrirà externament a la ciutadania, via la plataforma Open Data de l’Ajuntament.
REg_3
Be Sociable, Share!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*