Un 62,8% dels ciutadans de terrassa creuen que les tecnologies Smart City poden millorar la qualitat de vida de la ciutat

L’Institut Santa Eulàlia ha col·laborat de nou en tasques de coneixement del dia a dia de Terrassa iniciant una nova enquesta sobre les percepcions de la ciutadania i sobre diferents temes d’interès com: la imatge de la ciutat, l’estat de l’economia, la gestió de l’aigua, l’atenció als mitjans de comunicació municipals. Una de les onze preguntes era sobre tecnologies Smart City.Es tracta de la 3a ocasió en la qual aquella comunitat educativa brinda la seva col·laboració al municipi de Terrassa en tasques de prospecció estadística, actuació que ha comptat amb l’assessorament tècnic i el suport metodològic de l’Observatori Econòmic i Social i de la Sostenibilitat de Terrassa (OESST).

Aquesta enquesta es va portar a terme a l’abril i maig de 2016 per part de 250 alumnes que s’endinsen en el coneixement de la ciutat i la seva gent, formulant les preguntes, practicant matemàtiques, sortint al carrer per preguntar a la gent de forma aleatòria i analitzant els resultats. És un exercici molt interessant a nivell educatiu que constitueix una forma de saber l’opinió d’una mostra de 2.231 persones amb un error mostral de ± 2,062% per un nivell de confiança dels resultats del 95,5%.

Resultats_ies_santa_eulalia_catala

A la pregunta sobre si les tecnologies “Smart City” són un factor per aconseguir millores a la qualitat de vida de la ciutat: un 62,8% pensa que sí. Un 21,8% diu que no ho sap o no ho té clar. I només un 15,4% no creu en la capacitat de la tecnologia per poder millorar la qualitat de vida a Terrassa.

Aquesta percepció de la ciutadania constitueix un indicador interessant per al Pla Director Smart City de Terrassa. Caldrà tenir en compte aquestes sensibilitats en noves implementacions i avenços del projecte, tot comunicant i mostrant clarament els reptes i beneficis en qualitat de vida que es van fixant i assolint.  En aquest sentit també s’observa la importància de modular la informació tenint en compte ciutadans més tecnoescèptics. Segurament l’opinió crítica d’aquests públics pot ajudar a millorar encara més els plantejaments i prototips inicials dotant-los de més seguretat i “sentit ciutadà”.

Be Sociable, Share!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*