L’Ajuntament de Terrassa guanya un dels Premis Aslan pel seu projecte de nova infraestructura de xarxa informàtica.

Benvolguts i benvolgudes,
Us informem que l’Ajuntament ha guanyat el premi de la 5a edició dels premis de l’Associació de proveïdors de sistemes xarxa, internet i telecomunicacions (@asLAN) en la categoria administracions i organismes públics, en la categoria d’administració local – infraestructures, pel seu projecte de nova infraestructura de xarxa informàtica.

 

Web Aslan :    http://bit.ly/ZgB5da

El projecte presentat pel consistori contempla el desplegament d’una nova infraestructura de xarxa que permet incorporar nous serveis mitjançant accés a noves tecnologies de virtualització, consolidació i cloud. A més de la reducció de la despesa, aquesta millora també ha permès preparar la xarxa municipal per a futures renovacions tecnològiques destinades a simplificar la seva gestió, compartint i unificant serveis entre tots els organismes municipals; com ara servidors, internet, missatgeria i altres aplicacions.

Perquè és important aquest projecte? L’evolució de les noves tecnologies és cada cop més gran i els models de negoci i de serveis canvien a ritmes vertiginosos. Durant aquests últims anys, l’Ajuntament ha treballat per superar l’obsolescència de la seva tecnologia portant a terme projectes i prenent decisions en l’entorn de l’estratègia tecnològica que han permès el reconeixement del sector. No només s’ha premiat els projectes sinó la seva execució i el seu plantejament.

El creixement en quant a gestió d’actius tecnològics ha estat molt important els últims anys. A dia d’avui l’Ajuntament gestiona més de 150 servidors, disposa de 190Tb d’emmagatzematge, i estan en fase de finalització projectes de llarga durada que permetran fer un pas més endavant, tecnològicament parlant. La preparació de la infraestructura de xarxa (l’electrònica de xarxa) i el potent treball en el món de la virtualització dels servidors i l’emmagatzematge, ha permès poder fer molt més amb menys i preparar les infraestructures per poder portar a terme projectes prou capdalts com els relacionats amb l’smartcity, l’evolució de les telecomunicacions corporatives i sobretot, estar preparat per poder fer properes moviments tecnològics que aportaran millores operatives i reduccions de despeses respecte el cost que suposaria no estar al dia, cost que seria innassumible. En definitiva, es tracta d’un pas clau per a evolucionar en el camí cap a projectes vinculats al cloud, és a dir, a serveis de computació externs, i a l’smart city o ciutat intel·ligent.

El premis que convoca @asLAN tenen com a objectiu reconèixer públicament les experiències d’èxit en l’Administració Pública Espanyola en l’aplicació i ús de les TIC, així com la iniciativa i l’esforç dels responsables que les han liderat. L’entitat ha triat els projectes finalistes segons criteris com ara l’estalvi de costos i la millora de l’eficiència en les seves respectives organitzacions, la implementació de models cloud i el seguiment dels objectius de l’Agenda Digital per a Europa.

En aquesta edició s’han presentat 59 casos d’èxit de més de 40 empreses i organismes públics, entre els quals s’han seleccionats 24 finalistes a través de les votacions de 698 professionals del sector. Els tres finalistes de cadascuna de les 8 categories han presentat les claus de l’èxit dels seus projectes i els principals beneficis generats per a la seva organització en un sèrie de taules rodones en el marc del congrés @asLAN 2013 “Cloud & Network Future”, que s’ha celebrat a Madrid el 10 i 11 d’Abril. En el cas de l’Ajuntament de Terrassa, la presentació la va fer Xavier Sancliment, el dijous dia 11 d’abril. A més, @asLAN editarà una publicació amb motiu del congrés que recollirà els 24 casos finalistes i es distribuirà a més de 35.000 professionals i empreses del sector.

Aquesta programa de projectes que ha estat premiat és fruit de l’esforç del servei de tecnologia, i molt concretament del servei d’explotació i sistemes, i tot l’equip. L’èxit d’aquests projectes no només escau en el fet de portar a terme projectes tecnològicament molt avançats, sinó en que la seva implantació no ha suposat talls de serveis i grans inconvenients per l’organitzacíó, i en molts casos, ha significat treballar fora dels horaris de major impacte laboral, nits i caps de setmana.

Be Sociable, Share!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*