ISAC 6+ consulta online la base de dades del 010

El projecte ISAC 6+: és un projecte europeu basat en el model triple hèlice (Administració Oberta de Catalunya + Ajuntament de Terrassa+ Universitat de Girona (Spin-off: l’empresa d’innovació tecnològica EASY).

Pretén integrar les tecnologies de la informació i la comunicació i  el model dels serveis  d’atenció ciutadana de l’administració catalana.

El seu objectiu: estendre el model d’atenció ciutadana a la comunitat europea i que les dades siguin consultables en els seus idiomes. Participen cinc països en aquest projecte pilot: Irlanda, França, Itàlia, Alemanya i Espanya.

Amb la creació d’aquest vídeo volem donar a conèixer la funcionalitat d’aquesta eina i difondre el projecte.

L’ iSAC necessita bases de dades de coneixement per a treballar i l’Ajuntament de Terrassa facilita la base de dades del servei telefònic 010:

 

  • El projecte està basat en tecnologia open source (codi obert)
  • Generació automàtica de QAs (Distiller)

 

ISAC utilitza el llenguatge natural per  reconèixer la pregunta i donar un servei de resposta on-line.

 

Com?

 

  • Elimina de stopwords: obvia les paraules sense sentit semàntic (ex: articles, preposicions, …)
  • Correcció ortogràfica: analitza si hi ha errors ortogràfics en la pregunta i, en cas d’errors,  proposa una correcció
  • Anàlisi morfològic: extreu les formes bàsiques (lexemes) de les paraules de la cerca
  • Tractament de barbarismes: corregeix els barbarismes de la pregunta
  • Tractament de localismes: tradueix  el localismes
  • Tractament de sinònims: interpreta els sinònims
  • Tractament d’expressions: interpreta les expressions ja que sovint existeixen errors ortogràfic

 

Dona atenció les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any (365×24).

Quin tipus d’informació obté el ciutadà?

 

  • Informació pública i de la ciutat
  • Activitats, agenda d’actes, oportunitats de formació, comerç, etc.
  • Localització de serveis
  • Informació sobre mobilitat i transport
  • Facilita la tramitació electrònica de gestions municipals donant suport a la Seu electrònica

 

Eines que incorpora:

 

  • Eina per a la gestió de FAQs
  • Interfície per a la gestió del diccionari i de la xarxa semàntica
  • Eina per a la gestió de patrons de preguntes
  • Històric d’utilització del sistema

 

Be Sociable, Share!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*