L’Ajuntament de Terrassa ha posat en marxa el projecte Espai WiFi4EU a 7 places de la ciutat, on s’han habilitat punts de connexió Wifi d’alta velocitat de forma gratuïta perquè s’hi pugui connectar tothom. L’objectiu de la Unió Europea, impulsora del projecte que està present a més de 30 països, és promoure l’accés a Internet de tota la ciutadania europea. A Terrassa, el projecte Wifi4EU s’ha posat en marxa amb la previsió d’ampliar-lo a cinc espais més en els propers mesos.

La iniciativa Wifi4EU està subvencionada per la Unió Europea amb l’objectiu de promoure el lliure accés de la ciutadania a la connectivitat wifi d’alta qualitat en espais públics com ara parcs, places, edificis oficials, biblioteques, centres de salut i museus de municipis de tot Europa. L’objectiu és que tothom pugui beneficiar-se de la connectivitat d'alta velocitat, sense importar el lloc de residència ni els seus recursos.

En aquesta primera fase del projecte s'han distribuït les antenes Wifi a 7 ubicacions arreu de la ciutat (en blau al mapa):

  • Raval de Montserrat
  • Exterior del centre cívic Montserrat Roig
  • Plaça Can Palet
  • Plaça Assemblea de Catalunya
  • Plaça de la Cultura
  • Plaça 1r de Maig (entrarà en funcionament en els propers dies)
  • Plaça de les Teixidores

Properament, està previst que la xarxa lliure Wifi4EU s'estengui a d'altres indrets de Terrassa. Aquests són els següents punts d'accés previstos (en taronja al mapa):

  • Plaça de La Maurina, davant del Casal Cívic Francisca Redondo
  • Voltants del Casal Cívic de Can Parellada
  • Carrer Alcalde Parellada, davant l'alberg Vallparadís
  • Plaça major de Torre-sana
  • Voltants de la Muntanyeta del Parc de Vallparadís

ÚS DE LA XARXA

Els punts d'accés a la xarxa local WiFi4EU estan identificats amb unes plaques de color blanc amb les sigles WIFI4EU. L'horari del servei és de 7 a 23 h, tots els dies de l'any. Per navegar a través de la xarxa WiFi4EU Terrassa, cal seguir aquests passos:

  • Estant a una de les ubicacions on està desplegat el servei WIFI4EU, obrir el Wifi del dispositiu mòbil, portàtil o tauleta.
  • Clicar sobre la xarxa WIFI4EU.
  • Apareixerà un portal web amb el logo del WiFi4EU.
  • Fer clic al botó que diu "Accedir a Internet".
  • Començar a navegar gratuïtament per Internet.

L’Ajuntament de Terrassa aporta 32.000 € al projecte, a banda de ser una de les ciutats beneficiàries de la subvenció de 15.000 € del pla WiFi4EU de la Comunitat Europea, que permetrà que tota la ciutadania europea i els visitants puguin navegar lliurement per Internet a qualsevol ciutat europea que hagi implementat el projecte, amb el mateix sistema i fent servir les mateixes credencials. La subvenció s’ha atorgat a 8.800 ciutats i pobles de tota Europa, a més de 30 països, que ja han desplegat aquesta xarxa o estan en procés de fer-ho.

Més informació: https://www.terrassa.cat/wifi4eu


0 comentaris

Deixa un comentari

Avatar placeholder

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *