El passat 18 de Maig de 2010 es va celebrar la jornada ‘Arxivística i Informàtica: Un acord és possible’ a l’hotel Atenea de Barcelona. La sessió es va organitzar conjuntament entre Oracle Consulting i l’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Terrassa.
Davant la necessitat actual que tenen les organitzacions a l’hora de gestionar la diversitat de processos generadors de documentació electrònica i davant el creixent volum d’informació en diversos formats i suports, augmenta la preocupació per part de l’arxivística i la informàtica per una adequada gestió dels documents electrònics d’arxiu. La captura de la documentació en format electrònic, la classificació correcta i unívoca, l’avaluació pertinent o l’accessibilitat per a tot tipus d’usuaris (des de treballadors a ciutadans) són alguns dels punts crítics a poder resoldre.
La proposta de l’Ajuntament de Terrassa, de la mà d’Oracle Consulting, pretén que arxivers i informàtics encarem aquest repte i construïm un pont entre les dues disciplines que permeti donar respostes conjuntes a preguntes com ara:
- Quins criteris apliquem per simplifica i augmentar l’eficiència dels nostres procediments?
- Com enfocar un projecte d’implantació d’un Sistema de Gestió Documental electrònic, quines pràctiques podem seguir?
- Com s’ha de conservar i preservar la documentació a llarg termini, com la podem eliminar, què hem de tenir en compte?
- Quins són els recursos tecnològics al nostre abast?
Presentacions de la jornada:
Paradís, el sistema de gestió de documents de l’Ajuntament de Terrassa
0 comentaris