Ja fa uns mesos, a l’Ajuntament de Terrassa, varem iniciar el projecte de notificació electrònica i, un cop feta una prova pilot amb un èxit important, comencem el desplegament massiu de la solució.

L’objectiu d’aquest projecte és el de poder realitzar notificacions electròniques (sense paper i per la xarxa) complint amb totes les garanties legals. El resultat d’aquest projecte ha estat disposar d’una solució de notificació que combina diverses canals de notificació i sistemes de notificació, integrant-ho amb la nostra aplicació de Registre d’Entrada i Sortida de documents.

Pels casos on hi ha un requeriment legal important, a l’hora de realitzar transaccions a distància, entre absents, suportades per evidències electròniques, la nostra solució actua com a tercer de confiança ja que es posiciona de forma neutra i independent entre les parts que intervenen generant, garantint i custodiant les proves electròniques que deriven de les mateixes. El servei de Tercera Part de Confiança es basa en els requisits de l’article 25 de la llei 34/2002, d’11 de juliol, Llei de Serveis de la Societat de la Informació i Comerç Electrònic (LSSI).

 

Les nostres notificacions electròniques estan protegides per una evidència electrònica d’acord amb l’actual legislació, que permet el seu ús en processos jurídics amb les mateixes garanties que les proves documentals. Garantim la perdurabilitat de les proves ja que custodiem el seu contingut per un període mínim de 5 anys.

La digitalització dels processos és una acció que impacta positivament tant en l’estalvi que representa la seva adopció dins de les organitzacions, com en la millora de la percepció de l’administració pública per part de la ciutadania.

Algunes dades significatives, volumètriques, que cal saber:

  • La digitalització de processos pot estalviar fins a 5 còpies de paper per cada notificació processada.
  • Cada tona de paper emet 0,34 tones de CO2.
  • 1,5 milions de còpies de paper a l’any equival a la tala de 3.000 arbres i a 2.000 tones d’emissió de CO2 a l’atmosfera.

La nostra solució de notificació electrònica fa possible la transició del paper a l’electrònic ja que ens permet l’eliminació total del paper en el circuit de gestió de les nostres transaccions, i des de l’inici combinar en un únic sistema operacions electròniques i operacions basades en paper fins que tots els nostres processos de notificació siguin 100% electrònics.

Categories: General

0 comentaris

Deixa un comentari

Avatar placeholder

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *