L’objectiu fonamental que s’ha volgut afrontar és el de dotar d’una eina que faciliti informació per tal que les usuaris puguin respondre’s a les preguntes que a nivell de gestió es fan i que fins ara, o no disposaven de mitjans per a obtenir-la o el cost per obtenir-la era, com dèiem, molt elevat. La gran majoria d’ajuntaments no disposen de sistemes automatitzats que ajudin a la presa de decisions. L’elevada càrrega de treball manual requerida és una barrera molt gran que dificulta extremadament l’accés a la informació en el moment necessari, amb el format adequat i amb la dada correcta.
La primera solució que s’ha implantat ha donat resposta a les necessitats del servei de tributs i recaptació, de cara a facilitar al servei una eina de suport i informació sobre la pròpia gestió interna, portant a terme un anàlisi detallat de la informació associada a càrrecs i cobraments per tipus de tribut, comparatives i evolutius mensuals, interanuals, per situació voluntària i executiva, situació del pendent, evolució domiciliacions i un llarg etcètera.
Actualment s’està posant en funcionament una segona fase, associada a finances, intervenció i tresoreria, que proporciona informació analítica per àrea, regidoria, capítols, articles, funcions, etc. A més, assegura el compliment del pressupost, mitjançant comparatives amb exercicis i períodes anteriors, i analitza l’estacionalitat de les despeses/ingressos i el control dels terminis de pagaments a proveïdors, entre altres funcions. Finalment, comentar que s’estan planificant les següents fases del projecte en els àmbits dels serveis de població i de la gestió d’expedients.
Tecnològicament la solució implantada a l’Ajuntament de Terrassa està desenvolupada dins del marc tecnològic existent amb solucions Microsoft (SQL Server, Sharepoint i Office) i sobre la que s’ha evolucionat una solució pre-construïda i adaptada a les necessitats detectades.
Els beneficis obtinguts principalment són:
- Dotar d’autonomia als usuaris simplificant la manera d’obtenir la informació.
- Unificar la mateixa. Això és, que tots els usuaris disposin de la mateixa informació en el mateix format en el moment que ho necessitin.
- Poder creuar i relacionar dades de les diferents àrees i serveis de l’Ajuntament de manera totalment automatitzada.
- Permetre preveure situacions de necessitats a la ciutat i per als ciutadans.
En resum, facilitar a l’organització eines d’accés i de gestió de la informació per a facilitar la presa de decisions.
A partir d’aquest projecte ja s’està treballant amb la idea d’enllaçar aquesta informació de la qual disposa l’Ajuntament amb un mitjà públic i obert (portal Open Data) perquè tant empreses com ciutadans puguin tenir una visió clara i en temps real de l’estat de la ciutat i utilitzar aquesta informació com a informació de valor afegit pels seus negocis.
Enllaços relacionats:
0 comentaris