El projecte ISAC 6+: és un projecte europeu basat en el model triple hèlice (Administració Oberta de Catalunya + Ajuntament de Terrassa+ Universitat de Girona (Spin-off: l’empresa d’innovació tecnològica EASY).
Pretén integrar les tecnologies de la informació i la comunicació i el model dels serveis d’atenció ciutadana de l’administració catalana.
El seu objectiu: estendre el model d’atenció ciutadana a la comunitat europea i que les dades siguin consultables en els seus idiomes. Participen cinc països en aquest projecte pilot: Irlanda, França, Itàlia, Alemanya i Espanya.
Amb la creació d’aquest vídeo volem donar a conèixer la funcionalitat d’aquesta eina i difondre el projecte.
L’ iSAC necessita bases de dades de coneixement per a treballar i l’Ajuntament de Terrassa facilita la base de dades del servei telefònic 010:
- El projecte està basat en tecnologia open source (codi obert)
- Generació automàtica de QAs (Distiller)
ISAC utilitza el llenguatge natural per reconèixer la pregunta i donar un servei de resposta on-line.
Com?
- Elimina de stopwords: obvia les paraules sense sentit semàntic (ex: articles, preposicions, …)
- Correcció ortogràfica: analitza si hi ha errors ortogràfics en la pregunta i, en cas d’errors, proposa una correcció
- Anàlisi morfològic: extreu les formes bàsiques (lexemes) de les paraules de la cerca
- Tractament de barbarismes: corregeix els barbarismes de la pregunta
- Tractament de localismes: tradueix el localismes
- Tractament de sinònims: interpreta els sinònims
- Tractament d’expressions: interpreta les expressions ja que sovint existeixen errors ortogràfic
Dona atenció les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any (365×24).
Quin tipus d’informació obté el ciutadà?
- Informació pública i de la ciutat
- Activitats, agenda d’actes, oportunitats de formació, comerç, etc.
- Localització de serveis
- Informació sobre mobilitat i transport
- Facilita la tramitació electrònica de gestions municipals donant suport a la Seu electrònica
Eines que incorpora:
- Eina per a la gestió de FAQs
- Interfície per a la gestió del diccionari i de la xarxa semàntica
- Eina per a la gestió de patrons de preguntes
- Històric d’utilització del sistema
0 comentaris