El 24 de febrer de 2022 l’exèrcit rus inicia la invasió d’Ucraïna. El Govern ucraïnès considera que es tracta d’un acte de guerra, un atac a la sobirania i a la integritat territorial del país. Per aquest motiu, el president Volodymyr Zelenski demana ajuda a la comunitat internacional i aquesta comença a prendre mesures, la majoria d’elles, de caire econòmic i social.

Des de Terrassa també s’han posat en marxa diverses iniciatives, com el punt d’informació per a persones desplaçades pel conflicte, situat a l’atri de l’Ajuntament i disponible dilluns i dimecres de 9h a 14h i dijous de 15h a 18h. La ciutat també està proporcionant ajuda sobre el terreny a través de la col·laboració amb Farmamundi, ACNUR i Creu Roja.

A l’apartat d’ Accions i declaracions Europees i Internacionals, del servei de Relacions Internacionals, es recullen les novetats institucionals sobre el conflicte.

A la pàgina del servei de Solidaritat i Cooperació Internacional trobaràs informació sobre la tasca humanitària que està duent a terme tant l’Ajuntament com les associacions vinculades a Ucraïna.


0 comentaris

Deixa un comentari

Avatar placeholder

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *