Una delegació de l’Escola El Cim formada per vint-i-cinc alumnes i tres professors de quart d’ESO, ha viatjat a Estrasburg durant la setmana del 26 al 30 de gener, en el marc del Premi d’Europa que el Consell d’Europa va concedir a la ciutat de Terrassa l’any 2024. Aquest reconeixement distingeix les ciutats que destaquen pel seu compromís amb els valors europeus, la democràcia i els drets humans.
Gràcies a la dotació econòmica del guardó, l’Ajuntament de Terrassa va impulsar un concurs adreçat als centres educatius de la ciutat que acreditessin una implicació destacada en l’ensenyament dels valors democràtics, el coneixement de la Unió Europea, els drets humans i el compromís ciutadà. L’Escola El Cim en va resultar guanyadora.
Com a resultat, el centre ha organitzat un viatge educatiu que ha permès a l’alumnat conèixer de primera mà el funcionament de les principals institucions europees. Durant l’estada, els estudiants han visitat les seus del Consell d’Europa i del Parlament Europeu, han assistit a un ple de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa on van ser rebuts per la representant espanyola, Carmen Leyte, i el representant de Montenegro, Miloš Konatar, membres del Comitè del Premi d’Europa.

L’experiència ha suposat una oportunitat única perquè l’alumnat prengui consciència del paper fonamental que desenvolupa el Consell d’Europa en la defensa dels drets humans i els valors democràtics, tot reforçant una educació basada en la ciutadania activa i europea.

0 comentaris