La xarxa de grans ciutats europees EUROCITIES, amb seu a Brussel·les, va celebrar el 3, 4 i 5 de novembre la seva conferència annual. Terrassa, conjuntament amb Matadepera, Ullastrell, Viladecavalls i Rellinars, formen part conjuntament de la xarxa.
Els objectius de la trobada anual d'Eurocities 2021 a Leipzig eren:
- fer veure als líders de la UE el perquè l'empoderament de les ciutats és fonamental per a una recuperació sostenible
- destacar els resultats que les ciutats estan aconseguint en la transformació de llurs societats,
- inspirar els líders de les ciutats i altres interessats amb presentacions sobre: (1) pràctiques locals i (2) exemples de com aplicar els objectius del Green Deal a les ciutats
- identificar les necessitats comunes de les ciutats per a l'empoderament (creació de capacitats, finances sostenibles, marcs polítics propicis i bon govern).
Durant la jornada es dugueren a terme 4 debats, sobre recuperació econòmica i sostenible, sobre el paper de les ciutats en l'economia circular, la dimensió social i medioambiental, sobre les ciutats socialment justes i sobre el futur d'Europa i els valors europeus. En els debats hi van ser convidats alguns comissaris europeus, a qui els alcaldes varen poder formular preguntes i sol·licituds.

L'agenda de treball es va completar amb 3 tallers sobre el canvi que experimenten alguns centres de ciutats, que passen d'un caràcter més comercial a un de més mixt, sobre estratègies en emergència climàtica i sobre recursos per evitar la creixent segregació social.
La regidora Jennifer Ramírez i el director del servei de Relacions Internacionals hi van assistir.