El Vapor de Prodis ha estat l’escenari de la conferència final local del projecte europeu LIBECCIO per impulsar un turisme més sostenible i basat en dades. Es tracta d’un projecte en el que han participat l’Ajuntament de Terrassa i la Cambra de Comerç Indústria i Serveis de Terrassa, coordinat i liderat per la Regió d’Emília-Romanya, amb la col·laboració de socis de diverses regions europees.
LIBECCIO és una iniciativa emmarcada dins del programa Interreg Euro-MED, que té com a objectiu promoure el desenvolupament sostenible en l’àmbit turístic i fomentar la innovació i la col·laboració regional entre diverses institucions europees.
Terrassa ha estat un dels territoris pilot del projecte, impulsant diferents activitats participatives amb agents del territori al voltant de la importància de la sostenibilitat i de la gestió turística basada en dades, posant de relleu la importància de la cultura de la dada com a avantatge competitiu per a les destinacions turístiques.
En aquesta sessió, s’han presentat els resultats del pilot desenvolupat a Terrassa en matèria de transformació digital i governança turística sostenible i les oportunitats de futur de la plataforma DMSS (Destination Management Support System), una eina orientada a facilitar la presa de decisions basada en dades.

0 comentaris